miercuri, 21 august 2013

U&T

          Ați observat în ultimul timp prin Iași o bicicletă ce pare că-și dă ultima suflare și la fel pare a face și ”pedalantul”? Dacă da, eu eram.
          Mi-am făcut în ultimul timp un obicei din a mă plimba seara, când se face răcoare, o oră cu bicicleta. Îmi place mirosul orașului seara. Tot ce e din beton/piatră, odată cu lăsarea serii începe să degaje căldură. La fel și vegetația. Miroase a plante coapte (știu că sună amuzant dar dacă scriam ”iarbă coaptă” toată lumea ar fi interpretat greșit). Îmi place să umblu aiurea prin locuri în care am mai fost cu alte ocazii și să rememorez. Obiceiuri de pensionară, da, știu.
          După ce o cobor pe bătrâna Verona (ăsta e numele ei în acte) pe scări de la etajul II, ajungem în trafic. Ne încadrăm pe prima bandă și mergem spre cea mai apropiată benzinărie. Nu, nu alimentăm. Roțile ei trebuie umflate. Îmi amintesc cum prima oară când am mers la o benzinărie să-i umflu roțile, nenea de acolo m-a întrebat dacă am alimentat. Trebuia să-i zic că da, tocmai am băut un litru de benzină, așa, de sete. Ne credem când pietoni, când mașini, depinde care zonă e mai aglomerată. În funcție de ce ne credem respectăm semafoarele. Când ne credem pietoni ne cam închipuim oamenii ca pe niște jaloane printre care facem slalom. Ups.
          Prietenia noastră durează de 10 ani și sper că o să dureze mult timp de-acum încolo. În primii 8 ani nu a făcut nici măcar o pană. Am împărtășit multe experiențe împreună: învățarea mersului fără mâini, căzăturile, juliturile (ale ei și ale mele) drumurile bune și drumurile proaste, urmăririle cu câini de la stână etc. De jumătate de an am mutat-o în mediul urban și pare că nu îi priește prea tare. Roata de pe spate i-a trebuit complet schimbată în urma unei plimbări extreme iar frâna pe față i-a fost bruscată de persoane necunosctute cât am fost eu plecată în vacanță. O fi de vină aerul...drumurile...sau poate oamenii de la oraș.
          Am senzația că roata de pe față începe să prindă și ea reumatismul bicicletelor. Nu vreau s-o forțez , așa că ne întoarcem acasă înainte să se întunece, că doar nici lumini nu mai avem. Ne-au fost subtilizate.

P.s. U&T= Ursulețul și Tănculețul-numele de cod date nouă de tata. Ghiciți cine și ce e.:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu